на 2023-2024 навчальний рік
ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
Мета роботи: надання дієвої методичної допомоги малодосвідченим вчителям, індивідуально-психологічний супровід молодого фахівця на початку його професійної діяльності, розвиток лідерських здібностей, сприяння виробленню власного педагогічного стилю роботи молодих спеціалістів в умовах впровадження Нової української школи.
Завдання :
❖ створення креативного методичного середовища для молодих спеціалістів;
❖ поглиблення знань молодих педагогів з теорії та методики навчання і виховання здобувачів освіти НУШ;
❖ сприяння оволодінню вчителями- початківцями змісту основних нормативних документів;
❖ вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду; технологій дистанційного навчання;
❖ розвиток новаторських пошуків, ініціативи і творчості молодих фахівців.
Основні напрямки роботи:
⮚ здійснення заходів щодо поглиблення педагогічних знань щодо методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України;
⮚ розгляд актуальних питань професійної діяльності;
⮚ організація науково-методичної роботи з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду вчителів школи, міста, області; визначення шляхів його творчого використання;
⮚ підготовка до інноваційної діяльності, фахового росту молодих спеціалістів;
⮚ здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного та культурного рівнів молодого вчителя.
Тематика занять
І засідання (Серпень-вересень)
КОНСУЛЬТПУНКТ
Тема: « Методичний путівник молодого вчителя»
№ з/п | Заходи | Дата проведення | Відповідальний |
1. | Проведення співбесіди з молодими фахівцями Закріплення наставників на 2023-2024 навчальний рік. | до 01.09.2023 | заступник директора з НМР, керівник ШМВ |
2. | Анкетування молодих спеціалістів з метою визначення труднощів, проблем в організації роботи вчителя | 04.09.2023 | керівник ШМВ малодосвідчені вчителі |
Обговорення плану роботи школи становлення молодого вчителя на 2023-2024 навчальний рік. | до 13.09.2023 | керівник ШМВ, молоді вчителі, вчителі – наставники. | |
4. | Ознайомлення з інструктивними матеріалами, пояснювальними записками; методичні рекомендації з питань педагогічної майстерності. | 04.09.2023 | заступники директора з НМР |
5. | Практикум «Опанування навичок ведення шкільної документації» | Протягом місяця | керівники ЦПК, вчителі – наставники. |
6. | Консультації "Психолог - молодому вчителю» Запобігання конфліктам в учнівському колективі | 27 вересня, 2023року | практичний психолог |
7. | Консультація для молодого вчителя з проблеми професійного зростання (складання індиві-дуального плану роботи на рік) | вчителі – наставники. | |
8. | Надання індивідуальних рекомендацій молодим вчителям щодо роботи над темою самоосвіти. | вчителі – наставники. | |
9. | Огляд новинок методичної літератури | молодий спеціаліст |
Робота між засіданнями
1. Опрацювання нормативно-правової бази початкової та середньої загальної освіти, методичних рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2023- 2024 н.р.
2. Вивчення змісту Держстандарту початкової та середньої загальної освіти, навчальних програм для учнів 1-4 класів, 5 -6 х класів (НУШ), та 7-11 класів.
3. Опрацювання змісту інструкцій до ведення шкільної документації в 1-4 класах , 5-6 х, 7-11 класах.
4. Робота над темами самоосвіти молодими вчителями на 2023-2024 навчальний рік.
5. Практична робота « Планування роботи вчителя, класного керівника».
ІІ засідання (29 листопада)
МЕТОДИЧНІ ПОСИДЕНЬКИ
Тема: Формувальне оцінювання: переваги й ризики у процесі його запровадження в початковій та середній школі
№ з/п | Заходи | Відповідальний |
1 | Методична скринька «Формувальне оцінювання – ключовий чинник якісної освіти в Новій українській школі» | Керівники МО, ЦПК |
2. | Проведення засідання фокус- групи на тему «Стратегії формувального оцінювання в початковій школі та в 5-6 класах. Модель формувального оцінювання» | керівник ШМВ малодосвідчені вчителі |
3. | Обговорення в колі «Особливості застосування педагогічної технології «Щоденні 5» і «Щоденні 3» для самооцінювання та взаємооцінювання навчальної діяльності здобувачів освіти» (обмін досвідом) | вчителі- наставники, педагоги- початківці |
4. | Практикум «Використання формувального оцінювання в умовах дистанційного навчання» | керівник ЦПК вчителів інформатики, вчителі- наставники |
5. | Психологічні поради щодо здійснення ефективного формувального оцінювання здобувачів освіти НУШ | практичний психолог |
6. | Огляд педагогічної літератури з теми «Теорія і практика формувального оцінювання в 1-2 класах, 3-4 класах, 5-6 класах» | молодий спеціаліст |
Робота між засіданнями
1. Взаємовідування звичайних уроків і онлайн-уроків вчителями-наставниками та молодими спеціалістами, їх детальний аналіз.
2. Самостійне опрацювання молодими вчителями питань на тему «Техніки формувального оцінювання», «Портфоліо як технологія формувального оцінювання» .
3. Знайомство педагогів-початківців із творчою лабораторією вчителів початкової школи Глибоцької гімназії з питань впровадження формувального оцінювання результатів навчання учнів 1-2, 3-4 , 5-6 класів.
4. Організація виставки учнівських портфоліо, обговорення з колегами її результатів.
ІІІ засідання 31 січня
КРУГЛИЙ СТІЛ
Тема: « Рецепт створення» ефективного сучасного онлайн- уроку в НУШ
№ з/п | Заходи | Відповідальний |
1 | Трибуна теоретика Психологічні аспекти ефективного сучасного уроку
| шкільний психолог |
2. | Методична скринька Сучасні методи навчання в НУШ: - словесні; - наочні; - практичні; - інтерактивне навчання. | вчителі – наставники |
3. | Практична робота «Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу». Проведення самоаналізу уроку НУШ
| молоді фахівці, вчителі- наставники |
4. | Обмін досвідом «Використання інноваційних методик рефлексії на уроках НУШ: - Кольоровий водоспад» - «ПОПс – формула» - « Рефлексійне коло» - « Яблунька». | керівник ШМВ, педагоги- початківці, вчителі- наставники |
5. | Огляд педагогічної літератури з теми «Актуальний інструмен- тарій учителя НУШ ». | молодий спеціаліст |
Робота між засіданнями
1. Відвідування онлайн-уроків молодих вчителів з метою вивчення педагогічних труднощів та надання методичної допомоги (адміністрація, керівники ЦПК, вчителі - наставники.)
2. Самостійне опрацювання педагогами – початківцями питання «Система вимог до сучасного уроку. Типи і структура уроків НУШ».
3. Проведення міні - проєкту для молодих вчителів «Мій урок найкращий».
Без прагнення до наукової роботи
учитель неминуче потрапляє
під владу трьох педагогічних демонів:
механічності, рутинності, банальності.
А. Дістервег
IV засідання 12 лютого
ТВОРЧИЙ ЗВІТ
Тема: Роль самоосвітньої діяльності у підвищенні професійної майстерності молодого педагога
№ з/п | Заходи | Відповідальний |
1 | Вивчення професійної готовності молодих вчителів до творчої самореалізації. | заступник директора з НМР шкільний психолог |
2. | Анкетування щодо виявлення самоосвітнього рівня молодого вчителя. | керівник ШМВ молоді фахівці |
3. | Дослідження у фокус- групі «Упровадження результатів самоосвіти у свою педагогічну практику» | керівник ЦПК вчителів початкових класів, педагоги- початківці. |
4. | Декада ШМВ «Ініціатива і творчість молодих педагогів» | керівник ШМВ |
5. | Творчий звіт про результативність роботи пари «наставник-молодий вчитель». | вчителі- наставники, педагоги- початківці |
6. | Обмін думками. Підведення підсумків роботи ШМВ за рік. Визначення проблем та постановка завдань на наступ ний 2024-2025 навчальний рік. | керівник ШМВ вчителі- наставники, педагоги- початківці |
Робота між засіданнями
1. Систематизація дидактичного матеріалу та творчих наробок молодих фахівців.
2. Друк конспектів уроків, методичних матеріалів, презентацій молодих вчителів та педагогів – наставників у фахових виданнях, на сторінках інтернет- видань, власних блогів та сайтів.
3. Планування роботи щодо самоосвітньої діяльності педагогів- початківців на літній період.
V засідання 29 березня
ТВОРЧИЙ ЗВІТ МОЛОДИХ ВЧИТЕЛІВ ТА ЇХ НАСТАВНИКІВ
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |